تولید زعفران سحرخیز یک کیلو در انباری خانه ی رونالدو

می‌توانید زعفران سحرخیز یک کیلو را در اکثر فروشگاه‌های بهداشتی ارگانیک و خواربارفروشی‌ها پیدا کنید، و مکمل‌های قرص را می‌توانید در مکان‌های گیاه‌پزشکی و مواد غذایی پیدا کنید.

همچنین انواع مختلفی از زعفران مانند زعفران افغانی، زعفران خالص اسپانیایی و زعفران ایرانی وجود دارد که همگی یک افزودنی جدید و منحصر به فرد به غذای شما ارائه می دهند.

اگرچه مردم اغلب ادویه‌ها را چیزی جز ابزار طعم‌دهنده غذا می‌دانند، اما همچنان حاوی غلظت بالایی از مواد مغذی مهم از جمله ویتامین C هستند.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله چینی Materia Medica منتشر شده است، اسید اسکوربیک برای سلامت انسان مهم است.

این سیستم ایمنی تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند که اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری است.

همچنین برای تولید کلاژن که برای تولید سلولی در بدن ضروری است و به بهبود زخم، رشد عضلات، ترمیم رگ های خونی و تولید بافت کمک می کند، بسیار مهم است.

زعفران

زعفران می تواند به عنوان یک تقویت کننده انرژی موثر عمل کند و با افزایش گردش خون، متابولیسم شما را افزایش دهد.

مطالعه‌ای که انجام شد و بعداً در مجله Phytomedicine منتشر شد، از گروهی از داوطلبان سالم خواست که ایمنی و تحمل‌پذیری کوتاه‌مدت قرص‌های کلاله زعفران را ارزیابی کنند.

این داوطلبان به 3 گروه 10 نفری یعنی 5 مرد و 5 زن تقسیم شدند. پس از مصرف یک هفته ای این قرص ها، مشخص شد که زعفران باعث کاهش اندکی برخی از پارامترهای خونی مانند گلبول های قرمز، هموگلوبین، هماتوکریت و پلاکت ها شده و در عین حال میزان سدیم، نیتروژن اوره خون و کراتینین را افزایش می دهد.

غلظت بالای آهن در زعفران به این معنی است که گلبول های قرمز را در بدن شما افزایش می دهد که در نتیجه گردش خون و اکسیژن رسانی به سیستم های اندام و اندام های بدن را تحریک می کند.