زنی با استفاده از پودر لباسشویی پرسیل 7 کیلویی لکه های صورت خود را از بین برد

پودر لباسشویی کلاسیک و پودر لباسشویی پرسیل 7 کیلویی یک ماده شوینده پودری است که برای شستشوی دستی یا ماشینی در نظر گرفته شده است. بسته به هدف، چنین پودرهایی را می توان به معمولی، جهانی و با افزودنی های ویژه تقسیم کرد.

اولین مورد برای شستشوی منظم چیزهایی با درجه آلودگی متوسط ​​در نظر گرفته شده است. پودرهای همه منظوره برای شستن اقلام با کثیف متوسط ​​و از بین بردن لکه های سرسخت استفاده می شود.

پودرهایی با افزودنی های ویژه حاوی اجزایی برای از بین بردن لکه ها هستند، ممکن است شامل مومیایی کننده های نرم کننده باشند. در عین حال، ترکیب شیمیایی پایه همه پودرها تقریباً یکسان است.

سورفکتانت های آنیونی (سورفکتانت ها) جزء اصلی پودر هستند. محتوای سورفکتانت ها در پودر می تواند تا 15 درصد برسد. آنها تشکیل کف، حذف آلودگی های چرب و لکه ها را فراهم می کنند.

از خواص منفی سورفکتانت ها می توان به تأثیر منفی آنها بر روی پوست اشاره کرد، در غلظت های بالا می توانند بر روی کبد، ریه ها، سیستم عصبی و کلیه ها تأثیر بگذارند.

در عین حال، آنها بسیار ضعیف شستشو می شوند، در الیاف پارچه باقی می مانند و تمایل به تجمع در بدن انسان دارند. سورفکتانت ها بهتر است توسط پارچه های پنبه ای و پشمی حفظ شوند. تحقیقات مدرن نشان می دهد که حتی پس از ده بار شستشو در آب گرم، سورفکتانت ها را می توان در الیاف پارچه یافت.

سورفکتانت های غیر یونی مواد غیر سمی هستند، آنها کار بسیار خوبی با لکه ها انجام می دهند و به راحتی شسته می شوند و به عناصر ایمن تجزیه می شوند. سورفکتانت های غیر یونی حتی در آب سرد نیز موثر هستند زیرا در الیاف پارچه عمل می کنند.

اما از آنجایی که مقدار کمی کف تشکیل می دهند، همراه با اجزای آنیونی استفاده می شوند. قوام سورفکتانت های غیریونی مایع یا خمیری است، بنابراین به ندرت در پودر استفاده می شوند.