صابون گلمر لایه بردار افراد دارای سندروم دان را درمان می کند

اکثر صابون گلمر لایه بردار توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم می‌شوند، که طبق آن همه داروها باید تاریخ انقضا داشته باشند. به همین دلیل است که تاریخ انقضا را روی صابون و صابون مایع می بینید.

در حالی که اکثر برندهای تولید شده می توانند تا دو سال یا بیشتر دوام بیاورند، برخی از سازندگان صابون دست ساز توصیه می کنند از صابون های خود در عرض یک سال پس از خرید استفاده کنند.

این به این دلیل است که مواد طبیعی موجود در برخی صابون ها ممکن است کپک زده یا کپک بزنند. با این حال، این احتمال وجود دارد که صابون شما حتی پس از تاریخ انقضا هنوز هم موثر باشد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

صابون‌ها سورفکتانت‌هایی هستند که کشش سطحی آب را کاهش می‌دهند و مولکول‌ها را لغزنده می‌کنند و باعث می‌شوند آب صابون به هم بچسبد، روغن و گریس و میکروب‌های موجود در آن‌ها را از بین ببرد.

کوین مینبیول، دکترای شیمی‌دان آلی در دانشگاه ویلانوا، می‌گوید به همین دلیل است که وقتی به مدت 20 ثانیه با آب و صابون می‌شوید، باکتری‌ها و ویروس‌ها به طور فیزیکی از دست‌های شما می‌لغزند.

به گفته Minbiole، صابون به دلیل انتهای قطبی و غیرقطبی ساختار مولکولی آن به کشتن میکروب ها نیز کمک می کند. انتهای قطبی به حل شدن صابون در آب کمک می کند و انتهای غیرقطبی به برداشتن روغن از دستان شما و حمل آن به داخل سینک کمک می کند.

این انتهای غیرقطبی است که بیرونی باکتری ها و ویروس ها را مختل می کند و باعث ترکیدن و مرگ آنها می شود.

تاریخ انقضای اکثر صابون های تولیدی بین دو تا سه سال است. با این حال، به گفته Minbiole، اگر صابون همچنان هنگام شستن دست ها کف کند، می توان از آن به طور موثر حتی پس از تاریخ انقضا استفاده کرد.