طرز تهیه خیارشور ترد بازاری

احتمالا همه ی شما عزیزان یک بار هم که شده قصد درست کردن خیار شور را داشته اید، چرا که خیار شور علاوه بر اینکه به عنوان چاشنی همراه با غذا استفاده می شود، در تهیه انواع غذاهای خوشمزه مانند سالاد الویه، فست فودها نیز کاربرد دارد. اگر شما هم قصد دارید طعم خیارشوری که آماده می کنید شبیه طعم خیارشور ترد بازاری باشد، بهتر است بدانید در تهیه این خیارشور از مواد خوراکی و روش های خاصی استفاده می شود، که در ادامه به این موضوع و طرز تهیه خیارشور بازاری می پردازیم.

می توان گفت خیار شور یکی از پر طرفدارترین و شناخته شده ترین چاشنی هایی است، که در کنار انواع غذاهای سنتی و بر سر سفره ها مصرف می شود. برای تهیه خیار شور به خیار، نمک، فلفل سبز، نخود، سرکه سفید یا قرمز، سیر و سبزیجاتی همچون شوید، مرزه و ترخون نیاز دارید، که بهتر است خیارهای ریز و یکدست را برای تهیه خیار شور کنار بگذارید تا طعم بهتری داشته باشد و ترد تر باشد. ضمنا از لحاظ ظاهری، زیبایی بیشتری هم دارد.

در ابتدا خیارها را تمیز شسته و کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند، سپس درون قابلمه ای آب، سرکه و نمک بریزید و اجازه دهید به جوش بیاید و هر چند وقت یکبار آن را هم بزنید تا باهم قاطی شوند، سپس قابلمه را کنار گذاشته و اجازه دهید کاملا خنک شود، سپس ظرف مورد نظری را که برای نگهداری خیار شور انتخاب کرده اید را کاملا شسته و اجازه دهید خشک شود، در مرحله ی بعد نصفی از سبزیجات که شامل شوید، مرزه و ترخون می باشد را کف ظرف ریخته و بقیه را برای ادامه ی کار بر می داریم.

مرحله ی بعدی اضافه کردن چند عدد نخود است که این مرحله یکی از رازهای ترد شدن خیار شورهای بازاری است، سپس یک الی دو عدد سیر و فلفل را به داخل ظرف اضافه کنید. حالا نوبت بخش پر هیجان است که باید خیارها را با صبر و حوصله داخل ظرف بچینید که بهتر است از خیار بوته ای برای تهیه خیار شور استفاده نمایید، سپس بقیه سبزیجات و فلفل و سیر را به ظرف اضافه کنید و در آخر آب و سرکه و نمک را که با هم قاطی شده بودند را به داخل ظرف ریخته و درب ظرف را محکم کنید.

یکی از مهمترین نکات در تهیه خیار شور ظرف نگهداری آن است که باید مطلقا هوا به داخل نفوذ نکند، چرا که هر گونه نفوذ هوا به داخل ظرف باعث کپک زدگی و خراب شدن خیار شور می گردد. لازم به ذکر است خیار شور یکی از خوراکی هایی است که برای مدت طولانی می توان آن را نگهداری کرد، البته وقتی درب ظرف نگدارنده را یک بار باز کردید دیگر باقیمانده خیار شور را باید به یخچال منتقل کنید، وگرنه دچار کپک زدگی می شود، همچنین بهترین مکان برای نگهداری جای خنک و تاریک است.

اگر شما هم جز افراد کم طاقت هستید و قصد دارید خیار شوری که آماده می کنید زودتر برسد، می توان با استفاده از خلال دندان و یا یک سوزن تمیز خیار را سوراخ کنید البته دقت کنید یک الی دو سوراخ برای هر خیار کافی است. نکته دیگری که باعث افزایش مزه خیار شور می گردد، برش بر روی سیر و فلفل ها می باشد، که با این کار طعم آن ها قاطی شده و مزه ی دلچسب تری می گیرد. قیمت خیار شور بر اساس یک سری ملاک های کیفی سنجیده می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

طرز تهیه خیارشور ترد بازاری

طرز تهیه خیارشور ترد

طرز تهیه خیارشور ترد در مطلب فوق به طرز تهیه خیارشور تر و خوشمزه با تمامی نکات لازم اشاره کردیم، پس اگر قصد تهیه این خیارشورهای خوشمزه را دارید منتظر نمانید و بشتابید که این دستور یکی از بهترین دستورها برای تهیه خیارشور ترد می باشد. همانطور که می دانید در قیمت گذاری هر محصول خوراکی و غیر خوراکی عوامل بسیاری نقش آفرینی می کنند، که قیمت خیارشور هم تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد.

روش های دیگری برای تهیه خیارشور وجود دارد که زمان رسیدن خیارشور را سریع تر می کند، یکی از این روش ها جوشاندن خیار در محلول سرکه و آب و نمک است، که نباید خیارها خیلی نرم شوند، با این روش خیارشور شما یک الی دو روزه آماده ی استفاده می شود. بسیاری از افراد از جلد نوشابه برای نگهداری خیارشور استفاده می کنند، که برای این مورد خیارهای بسیار ریز و قلمی مورد استفاده قرار می گیرد.

از عوامل موثر بر قیمت خیارشور می توان به اندازه خیارها، طعم، رنگ، تازگی، برند، ظرف خیارشور، نحوه خرید، طریقه بسته بندی و غیره اشاره کرد، که امروزه شرکتهای تولیدی خیارشور را هم به صورت عمده و دبه ای و هم به صورت جزئی در بسته بندی های کوچک به فروش می رسانند. لازم است بگوییم هر چقدر خیار ریز تر و ترد تر باشد، از لحاظ ظاهری و طعم با کیفیت تر بوده و قطعا میزان جذب مشتری و قیمت افزایش می یابد.

خیارشور ترد بازاری

خیارشور ترد بازاری یکی از خوراکی های خوشمزه ای که با ساندویج و انواع فست فودها و غذاها خورده می شود خیار شور است، که افراد بسیاری در منزل و به راحتی آن را تهیه می کنند. یکی از علت های پر طرفدار بودن این چاشنی خوشمزه، کم کالری بودن آن است که تاثیری بر افزایش وزن و چاقی ندارد، البته که اگر بیش از حد مجاز استفاده شود ممکن است نتایج عکس بدهد.

در مطالب فوق طرز تهیه خیارشور را بازگو کردیم اما اگر به هر دلیلی قادر به تهیه خیارشور در منزل نیستید می توانید از خیارشورهای آماده و حاضری بازاری استفاده کنید. مجموعه ما یکی از مجموعه های پر طرفدار و مشتری مداری است که سال ها در عرصه خرید و فروش خیارشور و تهیه آن فعالیت دارد، و برای شما عزیزان بستر مناسبی را برای ثبت سفارشات شما فراهم نموده است.

مجموعه پر قدرت ما خیارشور های ترد بازاری را هم در نوع دبه ای و هم بسته بندی به فروش می رسانند، مسلما افرادی که به صورت عمده و دبه ای خیارشور را خریداری می کنند، از لحاظ اقتصادی بسیار به نفع تر و مقرون به صرفه تر است چرا که حجم بالایی را خریداری کرده اند. مجموعه ما توان ثبت سفارشات عمده و تهیه آن ها را دارد، که با پرس و جو کردن از تیم پشتیبانی می توانید راهنمایی های مفید را دریافت نمایید.