طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه

خیار شور از انواع شوریجات می باشد و به طور اصلی در غذا مورد استفاده قرار می گیرد و یا این که به صورت دورچین مورد استفاده قرار می گیرد. خیارشور نمکی بسیار پر طرفدار می باشد و مزه فوق العاده ای دارد که همه مردم ازکودک گرفته تا بزرگ سال عاشق آن هستند و از خوردن و چشیدن مزه اش لذت می برند. طرز تهیه خیار شور بسیار راحت است و شما به سادگی می توانید آن را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید و لذت ببرید. این شور خوشمزه و پر طرفدار، تنها یک چاشنی خوشمزه نیست بلکه سرشار از فایده نیز می باشد و خوردن آن بسیار مفید خواهد بود. در ادامه این مطلب به توضیح نحوه تهیه این شور خوش طعم خواهیم پرداخت و تعدادی از فواید بی شمار آن را باهم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه

طرز تهیه خیارشور نمکی

طرز تهیه خیارشور نمکی برای تهیه خیار شور نمکی بدون سرکه ما به خیار، ترخون، برگ کرفس، نمک و سیر احتیاج داریم.

ابتدا خیار ها و سبزی ها را به خوبی بشویید تا از آلودگی پاک شود و کپک نزند.

سپس آب و نمک را باهم مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و پس از آن که جوشید و به خوبی باهم حل شدند حرارت را خاموش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در مرحله بعد خیارها و سبزی‌ های معطر خیارشور که ترخون و برگ کرفس می باشند را در شیشه‌ مخصوص که از قبل به خوبی شسته اید و خشک شده اند بریزید و سپس محلول آب و نمک را روی آن ها بریزید، میزان آب و نمک باید به قدری باشد که کاملا سطح خیار ها را بپوشاند.

پس از آن شیشه را در جای خنک قرار دهید و صبر کنید تا خیار شور ها جا بیفتند و سپس نوش جان کنید و لذت ببرید.

اگر می خواهید خیار شور ها کمی تند باشند می توانید از فلفل قلمی در تهیه آن ها استفاده کنید و در شیشه بریزید.

دقت داشته باشید که طبع خیار شور سرد و تر است به همین علت شما نباید آن را همراه با غذا های طبع سرد مانند ماهی استفاده کنید زیرا دچار سردی می شوید و علائم مختلفی مانند سر درد و دل درد و فشار پایین خواهید داشت. این محصول را همراه با غذا های طبع گرم نوش جان کنید و یا این که سعی کنید طبع آن را متعادل کنید.

برای جلوگیری از کپک زدن خیار شور ها به موارد زیر حتما دقت کنید.

در تهیه خیار شور حتما از آب جوشیده استفاده کنید.

دقت داشته باشید که حتما خیار ها و سبزی‌ های معطر را بعد از آن که شستید کاملا خشک کنید زیرا آب مانده بر روی آن ها آب نجوشیده می باشد و آب نجوشیده در شور باعث کپک زدن شور می شود.

از شستن و خشک کردن ظرف خیار شور هم غافل نشوید.

با رعایت این موارد شما می توانید بهترین خیار شور را در منزل به راحتی تهیه و نوش جان کنید.

خیارشور نمکی بدون سرکه

خیارشور نمکی بدون سرکه خیار شور نمکی بدون سرکه فواید بی نظیری برای بدن دارد و شما به راحتی و با مصرف روزانه آن و یا حتی قرار دادن آن در برنامه غذایی تان می توانید از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید. حتی در مواقعی می توانید با خوردن آن در لحظه اثر آن را ببینید به عنوان مثال در سکسکه. از فواید بی نظیر این شور خوشمزه و پر طرفدار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. منبع غنی آنتی اکسیدان. باید بگوییم که نقش آنتی اکسیدان ها خیلی مهم و ضروری می باشد. وظیفه آنتی اکسیدان های مختلف محافظت از بدن در مقابل رادیکال های آزاد موجود در محیط زندگی اطرافمان می باشد. رادیکال های آزاد ضرر های شدید و فراوانی برای پوست و بدن دارند و حتما باید با آن ها مقابله کرد. این رادیکال های آزاد علت اصلی ایجاد چین و چروک در پوست می باشند، همچنین این که رطوبت پوست را از بین می برند و باعث خشکی آن و در نهایت چین و چروک و خارش می شوند. ضرر این ترکیبات سمی تنها به پوست خلاصه نمی شود زیرا در بدن هم باعث آسیب رساندن به قلب و عروق و ریه و کبد و کلیه می شوند و اگر با آن ها مقابله نشود باعث ایجاد سلول های سرطانی می شوند. شما با خوردن پودر خرما و رساندن مواد آنتی اکسیدان به بدن با این مواد مضر و مخرب مقابله خواهید کرد و از عوارض آن جلوگیری خواهید کرد، چین و چروک های پوست خود را کاهش خواهید داد و از ایجاد چروک های جدید جلوگیری خواهید کرد و در نهایت پوستی شفاف و صاف و به دور از چروک خواهید داشت.

2. کنترل قند خون. خیارشور خودش قند پایینی دارد و مصرف آن سبب می شود که قند خون شما کنترل شود.

3. خیار شور میزان کلسترول بد یا همان ال دی ال را کاهش داده و میزان کلسترول خوب خون یا اچ دی ال را افزایش می دهد. اچ دی ال مانع از تشکیل ال دی ال و رسوب آن ها در رگ می شود و در صورت رسوب آن ها را جدا می کند. طبیعتا با کم شدن ال دی ال ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کم می شود و شما بدنی سالم تر خواهید داشت.

4. بهبود عملکرد دستگاه گوارش به دلیل خاصیت پروبیوتیکی و سرشار بودن از فیبر

5. بهبود عملکرد کبد و دفع سم های مختلف از خون

6. کالری کم و کمک به کاهش وزن

7. درمان تهوع دوران بارداری

8. پیشگیری از عفونت‌های مخمری در زنان به دلیل دارا بودن خاصیت پروبیوتیکی

9. منبع غنی فیبر: خیار شور سرشار از فیبر می باشد و با تاثیر بر روی دستگاه گوارش و روده ها باعث حرکت بهتر روده ها می شود و به دنیال آن یبوست و اسهال درمان می شوند.

10. تسکین گرفتگی ماهیچه‌ ها با مصرف یک سوم لیوان آب خیارشور

11. کمک به هضم غذا: خیار شور با تقویت باکتری‌ های مفید دستگاه گوارشباعث می شود که غذا بهتر هضم شود و شما دیگر دچار علائم گوارشی مانند دل درد و حالت تهوع و … نشوید.

12. درمان سکسکه با آب خیار شور. اگر دچار سکسکه شده اید و بند نمی آید شما به راحتی با خوردن نصف لیوان آب خیار شور از آن رهایی خواهید یافت.