مویز سیاه بدون هسته عفونت مالاریا را درمان می کند

مویز سیاه یک درختچه مویز با ارزش است که تقریباً در سراسر اروپا، بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی کشت می شود.

برگ ها، جوانه ها و مویز سیاه بدون هسته خواص درمانی قابل توجهی دارند. گاهی از شاخه های جوان آن نیز استفاده می شود. قابل توجه است که این فرهنگ شفابخش خوشمزه اغلب در باغ های ما زندگی می کند.

اما همه در مورد تمام خواص مفید آن نمی دانند. مویز سیاه مفید چیست؟ چگونه و برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد ترکیب شیمیایی که بر خواص مفید مویز سیاه تأثیر می گذارد

مویز های گرد این درختچه طعم ترش و شیرین و بوی خاص قابل تشخیصی دارد. رنگ سیاه پوست آنها و قرمز مایل به قهوه ای – پالپ توسط دلفینیدین و سیانیدین داده می شود.

اینها آنتوسیانین های ارزشمند با خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی هستند. از جمله خواص دلفینیدین توانایی سرکوب فعالیت ویروس های آنفولانزا است.

علاوه بر آنتوسیانین‌ها، توت‌های مویز سیاه حاوی تعدادی ویتامین – P، B (1،2،5، 6.9)، A، پروویتامین A (بتاکاروتن)، H (بیوتین)، E است.

مویز

به‌ویژه مقدار زیادی ویتامین C در مویز سیاه با توجه به محتوای آن، رکورددار “مویز” است. انواع مویز های اسید اسکوربیک حاوی حدود 570 میلی گرم در درصد است، در برگ ها – حدود 470 میلی گرم /٪، در کلیه ها – حدود 180 میلی گرم /٪. این ویتامین حتی در گلها نیز وجود دارد – تقریباً 260-270 میلی گرم /٪. سدیم، فسفر، آهن در توت سیاه و همچنین کلسیم، منیزیم و پتاسیم وجود دارد.

این محتوای بالای ویتامین ها و درشت مغذی ها است که خواص مفید اصلی مویز سیاه را تعیین می کند. علاوه بر این، گلوکز، فروکتوز، فلاونوئیدها، پکتین ها، گلیکوزیدها و تانن ها در مویز ها یافت شد.

و برگ های مویز سیاه حاوی کاروتن، فیتونسیدها و اسانس هستند. تأثیر این عناصر چیست و چگونه خواص مفید مویز سیاه را تعیین می کنند؟

نقش ویتامین ها در بهبود سلامت انسان از دیرباز شناخته شده است. با کمبود آنها، ایمنی کاهش می یابد، مردم به دنبال بیماری هایی هستند که درمان آنها دشوار است.

غنی‌ترین ترکیب ویتامینی مویز سیاه این گیاه شگفت‌انگیز را به یک جزء مهم و گاهی ضروری برای بسیاری از بیماری‌ها تبدیل می‌کند.