نارنگی ژاپنی در بازار تهران موجب جذب گردشگران زیادی از ژاپن شد

نارنگی ژاپنی در بازار تهران و پوست آن سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها هستند که از بسیاری از بیماری ها محافظت می کنند و از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند. به لطف فیبر موجود در آن، تأثیر مثبتی بر سیستم گوارشی می گذارد و آن را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. متخصصان بخش تغذیه و رژیم غذایی بیمارستان مموریال شیشلی در مورد فواید نارنگی اطلاعاتی ارائه کردند.

به لطف بتاکاروتن که به مقدار زیاد در نارنگی یافت می شود، هم منبع بالایی از آنتی اکسیدان است و هم رنگ نارنجی خود را می گیرد. بتاکاروتن یک رنگدانه گیاهی طبیعی و یک پروویتامین است. در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.

نارنگی و پوست؛ سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، بتاکاروتن و فلاونوئیدهایی مانند نارینگین، هسپریدین، تانگرتین و نوبیلتین است. مطالعات نشان داده اند که فلاونوئیدها دارای اثرات محافظتی از مغز هستند و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله خطر بیماری های مزمن جلوگیری می کنند.

مصرف نارنگی برای سیستم ایمنی بدن مفید است زیرا سرشار از ویتامین C است. ویتامین C با تأثیر بر رشد و عملکرد سلول های T، نوعی گلبول سفید که از بدن محافظت می کند، به محافظت از سیستم ایمنی در برابر ویروس ها و باکتری ها کمک می کند. از ایمنی بدن در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی حمایت می کند.

آنتی اکسیدان ها اثرات مضر استرس اکسیداتیو ناشی از تجمع رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از بدن محافظت می کنند. رادیکال های آزاد؛ در ایجاد بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، آرتریت و سرطان نقش دارد.

نارنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، تانگرتین و نوبیلتین ممکن است برای سلامت قلب مفید باشند.

مطالعات نشان می دهد که ویتامین C ممکن است با کاهش فشار خون و لخته شدن خون، بهبود عملکرد رگ های خونی، و کاهش سطح تری گلیسیرید و LDL (کلسترول بد) خون، عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

با افزایش سن، میزان کلاژن در بدن کاهش می یابد. ویتامین C از سنتز کلاژن حمایت می کند و علائم پیری مانند چین و چروک را کاهش می دهد. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین C می تواند با کند کردن آسیب وارده به پوست توسط رادیکال های آزاد، علائم پیری را کاهش دهد.