وجود چمن مصنوعی هلندی در خانه موجب یادگیری بازی گلف می شود

فرآیند تولید الیاف مورد استفاده در چمن مصنوعی هلندی را اکستروژن می نامند. به زبان بسیار ساده گلوله های پلیمری خام، رنگ و مواد افزودنی UV با هم مخلوط می شوند، سپس به نوار یا الیاف جداگانه تبدیل می شوند. سپس آن‌ها پیچ خورده و روی قرقره‌هایی پیچیده می‌شوند که سپس به مرحله بعدی فرآیند تولید چمن مصنوعی فرستاده می‌شوند.

در ابتدا، چمن مصنوعی از نایلون (PA)، سپس پلی پروپیلن (PP) و در حال حاضر عمدتا از پلی اتیلن (PE) ساخته می شد. رایج ترین پلیمر مورد استفاده، گرید معروف به C4 است، اما سازندگان پیشرفته تر چمن مصنوعی از C8 استفاده می کنند، ماده ای خالص تر و قوی تر. این گران‌تر است اما به تولید نخ‌های بادوام‌تر کمک می‌کند.

ضمن استفاده از مواد اولیه یکسان، پس از قسمت ذوب و اختلاط، دو مسیر تولید متفاوت اما مشابه دنبال می شود. نخ فیبریل شده به عنوان یک نوار ایجاد می شود که دارای یک الگوی سوراخ اضافه شده است که به الیاف اجازه می دهد تا روی تافت باز شوند و ظاهری مانند چمن ایجاد کنند. در زیر بر روی نخ تک رشته ای تمرکز می کنیم.

با نخ مونوفیلامنت می توان اشکال مختلفی ایجاد کرد. این امکان خلاقیت در طراحی را فراهم می کند، زیرا برخی از اشکال، مانند الماس، انعطاف پذیرتر و قوی تر از نخ های صاف تر هستند. محصول ستاره ما Superb که نخ چمن آن الماسی شکل است و از C8 پیشرفته استفاده می کند، بادوام ترین محصول موجود در بازار است.

مواد منعطف، داغ و مخلوط، کمی شبیه خمیر دندان، از طریق یک رنگ مخصوص ایجاد شده، به الیاف جداگانه فشرده می‌شوند. سپس آنها را کشیده و خنک می کنند، قبل از اینکه گروه ها با هم ترکیب شوند، که در نهایت تبدیل به تافت در چمن تمام شده می شوند.

درست در ابتدای فرآیند اکستروژن، دسته رنگ اصلی اضافه می شود. این نقطه ای است که می توان نخ های رنگی مختلف ایجاد کرد. به طور معمول، یک دسته اصلی حجم خاصی از رنگ را تولید می کند که برای ایجاد چندین فیلد کافی است. با این حال، تطبیق همان دسته اصلی سبز خاص با دیگری با همان رنگ، همیشه یک تطابق کامل ایجاد نمی کند.